Zájemci o službu, případně osoby zájemcem požádané, mohou kontaktovat jakéhokoli zaměstnance zařízení, který podá základní informace v rozsahu letáku a předá kontakt na sociálního pracovníka.
První kontakt se sociálním pracovníkem je možný - emailem, písemnou formou, osobní návštěvou, ústním kontaktem (telefonicky).
Postup:
1. email - sociální pracovník podá základní informace v rozsahu letáku a v případě zájmu připojí formulář žádosti a lékařského vyjádření (
žádost +
lékařská zpráva). Vyplněnou žádost zašle či osobně donese zájemce do Domova. Žádost se opatří podacím razítkem, zkontrolují se náležitosti, v případě kompletnosti žádosti je žádost zaevidovaná v "Evidenci žadatelů", v opačném případě po telefonické konzultaci doplněny chybějící údaje nebo zasláno zpět k doplnění.
2. písemná forma (pošta) - sociální pracovník žádost opatří podacím razítkem "kdy došla, č.j.", zkontroluje náležitosti žádosti, v případě kompletnosti žádosti je zaevidována v "Evidenci žadatelů", v opačném případě po telefonické konzultaci doplněny chybějící údaje nebo zasláno zpět k doplnění.
3. osobní návštěva (zájemce/rodina) - sociální pracovník podá zájemci základní informace v rozsahu letáku (informaci může podat pracovník v přímé péči) a pokud zájemce vyjádří zájem, předá mu formulář žádosti, kterou v případě zájmu pomůže SP zájemci vyplnit. Předá zároveň i formulář vyjádření lékaře.
4. telefonicky - sociální pracovník podá zájemci základní informace v rozsahu letáku (informaci může podat pracovník v přímé péči) a nabídne mu zaslání žádosti, osobní vyzvednutí formulářů, či stáhnutí na webových stránkách Domova.
V případech, že nemůžeme poskytnout zájemci službu, SP nabídne kontakty i na další zařízení sociálních služeb.
Kompletní žádost je zaevidována v "Evidenci žadatelů" dle data přijetí kompletní žádosti (podepsaná, vyplněná žádost, vyjádření lékaře). V této fázi může sociální pracovník zájemce odmítnout v případě, že nespadá do vydefinované cílové skupiny Domova (z důvodu věku). Tuto skutečnost oznámí zájemci písemnou formou.
Pokud zájemce vyhovuje cílové skupině, vyjádření lékaře konzultuje vrchní sestra s lékařem Domova.
Odmítnutí zájemci jsou zapsáni do "Evidence ostatních žadatelů" a jejich žádost je vyřazena, jednání je ukončeno a žádost je dána do archivu.
Co s sebou:
- občanský průkaz
- kartička zdravotní pojišťovny
- poslední rozhodnutí ČSSZ o výši důchodu (případně ústřižek složenky s aktuální výší důchodu)
- rozhodnutí o přiznání příspěvku na péči
- rozhodnutí soudu o omezení způsobilosti (pokud tomu tak je v současnosti)
Věci, které rádi nosíte - používáte:- spodní prádlo, inkontinenční pomůcky
- punčochy, ponožky
- dlouhé kalhoty, tepláky, sukně
- košile, halenka, svetr
- zástěra šatová
- noční košile, pyžamo, župan
- ručník
- kapesníky, toaletní papír
- zimní oblečení
- žínky
- bačkory, letní obuv, zimní obuv
- oděvní doplňky
- hygienické potřeby (tekuté mýdlo, šampon, kartáček na zuby, pasta)
- u mužů elektrický holicí strojek
- oblíbené obrázky, fotky rodiny
- hrnečky, lžičky, talířek, kafe (pokud pijete)
- polštářek
- plochý televizor a rozhlasový přijímač, pokud jste byl/a zvyklý/á doma sledovat (poplatky za přijímače platí klient)
Další doklady potřebné pro vystavení nového OP: v případě úmrtí partnera jeho úmrtní list. V případě rozvodu rozhodnutí soudu o rozvodu manželství.